tirsdag den 12. juni 2012

Øreringe

- Mine favoritter 


Store øreringe har bestemt gjort sit come back! Det er blevet et must have med store overdrevne øreringe. Disse sorte øreringe er fornyligt købt i Pieces, og jeg er så vild med dem. Når håret er sat op, og tøjet ikke er alt for iøjefaldne, så skal dit ansigt nok tage fokus, når du har dem her på. 
De er rigtig fede i byen, men jeg synes også sagtens, at de kan gå til hverdag, hvis tøjet er det mere nedtonet.   

























Disse runde øreringe er et udsalgs fund fra Gina Tricot. Jeg faldte for dem, fordi de er så anderledes og sjove, men alligevel synes jeg, at de har noget stilet over sig.
 Mønsteret i dem giver et lidt mere råt look, og så gør den lidt mellem agtige størrelse på dem, at de kan ses uden at blive for meget. 
Derudover vender de omvendt i forhold til de fleste runde øreringe. Ørestikken sidder bag på i stedet for på siden. 




Stjernerne er fra en lille sjov forretning, som jeg fandt i Randers. De har det der lidt slidte look, så det ikke bliver alt for fløde agtigt med stjernerne. 
Det er ikke et par jeg ofte går med, men en gang imellem falder jeg lige over dem, og synes nu de er lidt fine.   



Øreringene her fandt jeg samme sted som stjernerne. Jeg elsker det lidt gammeldags look og at de ikke er helt ens. De giver hurtigt en et mere sofistikeret look, så de er rigtig fede til noget lidt mere råt tøj. De kan dog bruges til det meste tøj, og derfor er de helt sikkert også nogen af dem jeg bruger mest.   










Denne er fra Pilgrim, og det er efterhånden også et must have med kæden i det ene øre. Denne slags øreringe er gode til at bryde den lidt mere søde stil, og samtidig give lidt mere kant. Jeg er helt vild med denne stil, dog skal man passe på hvis ørerne stritter lidt. Det har min kæreste nemlig så pænt gjort mig opmærksom på ;) Men så længe det bare er en lille smule, så går det jo nok. Derudover er jeg ret vild med den bronze farve sammen med den sorte kæde, den kunne dog også købes i helt sølv.  




Øreclipserne er fra min tid som sportsdanser. Det er ikke nogen jeg rigtig bruger så meget mere, men jeg synes stadigvæk at de er fantastiske. De er enkle på trods af, at de består af 8 rhinsten, og så er de jo også bare elegante. 
Til en sort aftenkjole ville disse være helt perfekte.  






Til sidst har jeg mine højt elskede marguerit øreringe fra Georg Jensen, som jeg fik i fødselsdagsgave af min kæreste. Det er et par, som bare aldrig går af mode på grund af det meget tidløse design, og et par rigtig mange danske kvinder efterhånden har. Min mormor har et par af samme slags fra hendes unge dage, og jeg er sikker på at det vil forstætte sådan i mange generationer endnu.
 Personligt er jeg mest til designet med hvid og gulv, men de lavers også i sort og sølv og hvid og sølv.  




Jeg kunne blive ved med at skrive om øreringe i uendeligheder, men dette var dog en håndfuld af nogen af mine favorit øreringe. 
Ha' en dejlig tirsdag aften ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar