fredag den 15. juni 2012

Genbrug er godt

- Specielt når man er ung og fattig 


Jeg elsker bolig indretning, og jeg kunne købe mig fuldstændig fattig i ting til hjemmet. Det har jeg heldigvis fundet en løsning på, som min kæreste også er med på ;)
Man kan finde de mest fantastiske ting i genbrugsbutikker, og de 
er til at handle med langt de fleste steder. 

Denne retro ølkasse fra Thor fandt vi i en genbrugsforretning her i Aarhus, og de er faktisk dyre. Der er gået mode i at have en gammel træ ølkasse. Langt de fleste steder, også på nettet, koster de 200-250 kr. Men når man finder dem i lidt mindre genbrugs steder, så kan man faktisk få dem ned i en overkommelig pris. 
Jeg synes, at de er enormt fede, og de er rigtig gode til at skabe lidt kant i en ellers meget hvid og stilren lejlighed. 



Selvfølgelig er ølkassen fra Thor, så man kan se at der bor en pige fra Randers ;)



Denne mega fede skuffe reol agtige ting fandt vi også i en genbrugsforretningen i Aarhus. Jeg elsker den retro orange farve, som igen skiller sig ud i mit hjem. Egentlig så stod den til 300 kr, men som sagt, så kan man altid prutte lidt om prisen i genbrug, så vi fik ølkassen og denne her for 350 kr. Det er noget jeg kan forholde mig til! 



Af en eller anden grund, så har jeg fået en svaghed for gamle LP'er. Jeg synes, at man ofte kan finde nogen sjove og fede forsider, og så er det da også lidt sjovt. Kufferten er fundet i en genbrug i Sønderjylland. 
Stedet hvor vi fandt den, var et meget opstillet og pænt sted, hvilket også godt kunne ses på prisen, og så var de heller ikke til at handle med. Derfor elsker jeg de små genbrugsforretninger, hvor det hele bare er kastet ind i et rum, og hvor man så kan finde en masse guld :)Men jeg fik min kuffert med mig hjem til 150 kr. 






Endelig er vi kommet igang med vores lille væg projekt, men det er dog langt fra færdigt endnu. Vi ville gerne have noget mere personligt på vores store hvide væg i stuen end bare et billede fra Ikea. Derfor fik vi så den idé, at gøre det på denne her måde. Så kan vi både have billeder af minder med venner, familie og fra vores egen tid sammen. Jeg tror nok, at det skal blive godt, når vi engang bliver helt færdige med det.


Men før i kaster jer ud i wallstickers, så skal det lige siges, at det kræver meget tålmodighed og en masse tid. Specielt min kæreste var ved at koge over et par gange ;) - Men jeg synes jo, at det var det hele værd. 







Ha' en god tirsdag aften alle sammen, og hvis i keder jer, så kan jeg varmt anbefale One Tree Hill ;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar